aktualizováno 20. 6. 2016
ZÁVĚREČNÝ TEST 27. 6.
Za dva týdny budeme psát závěrečný test.
Co bude obsahovat:
1) Gramatika
- Číslovky 2, oba, 3, 4, kolik a několik
- Vzor "idea"
- Vzor "téma"
- Vzor "muzeum" (tvrdý typ "centrum" a měkký typ "muzeum")
- Přivlastňovací přídavná jména (posesivní adjektiva) od cizích jmen (typ "Mozartův koncert", "Beethovenova symfonie", "Dvořákovo dílo", "Chopinova nokturna") - pouze nominativ, všechny tři rody, singulár a plurál. Méně obvyklé typy "Čajkovského balet", "Vivaldiho skladby" atd. v testu NEBUDOU.
Vzory "idea", "téma", "muzeum" a posesivní adjektiva natrénujeme příští týden. Zde jsou cvičení:
idea, téma, muzeum 6. 6. 2016.doc (38912)
POSSESSIVADJEKTIVE 6. 6. 2016.doc (29184)
2) Lexikum
NEBUDE.
3) Stylistika
Převod nespisovného textu do spisovné češtiny
4) Esej
Budete mít k výběru několik témat, která se budou týkat toho, o čem jsme během semestru mluvili.
U bodů 3 a 4 budete moci používat slovníky (v tištěné formě, nic elektronického).
Příští týden (20. 6.) budeme psát menší známkovaný test na číslovky 2, oba, 3, 4, kolik a několik. (Pozn. 20. 6.: nebyl čas, měli jsme důležitější problémy.)
Tady jsou cvičení, která jsme dělali:
Číslovky 6. 6. 2016.docx (12431)
Další cvičení z minulých týdnů:
Dojít k 13. 6. 2016.docx (12768)
Ladislav Špaček 6. 6. 2016.docx (13269)
23. 5. 2016
Další text ke stažení
Příští týden si přineste vytištěný přepis Werichovy kapitoly o Vídni:
Werich - Wien bleibt Wien.docx (25032)
Zde je slovní zásoba, která se v textu objevuje, přesně v tom pořadí, v jakém se objevuje:
Werich - Wien bleibt Wien - Slovní zásoba 9. 5. 2016.docx (12415)
A zde je osnova textu, která vám může pomoci při orientaci během poslechu:
Werich - Wien bleibt Wien - osnova 23. 5. 2016.docx (12218)
Cvičení z minula:
2. 5. 2016
Text na příště
Tentokrát máme před sebou delší text, proto ho uveřejňuji zde, abyste si ho mohli vytisknout a měli dost času na přečtení. Nebude vám z toho asi dobře: jde o praktiky bulvárních časopisů, popisované jedním z těch, kdo bulvár tvoří. Téma je velmi zajímavé a v souvislosti se zkratkovitým způsobem informování, typickým pro dnešní dobu, i vysoce aktuální.
Šéfredaktor odkryl praktiky bulváru.docx (29444)
Cvičení z dneška:
29. 4. 2016
Test na slovní zásobu 2. 5.
Minulý test byl "na zkoušku" - počítají se jen jedničky. Následující test bude už normálně známkovaný! Předmětem budou POUZE slova z minulého testu:
Vokabeltest 18. 4. 2016.docx (12673)
Domácí úkol
Inspirujte se textem o xenofobním incidentu v tramvaji a napište esej o nějakém aspektu tohoto tématu (stalo se vám něco podobného? dokážete se zastat cizího člověka? pokud ne, proč? pokud ano, jak? atd.)
Důležité sloveso:
zastat se někoho (s genitivem), -ne, 2. třída, dok.
nedok.: zastávat se, á, 5. třída
Výchozí text:
Incident v tramvaji 18. 4. 2016.docx (13716)
Přineste s sebou toto cvičení, hotové:
Incident v tramvaji - cvičení 18. 4. 2016.docx (14201)
Starší cvičení na vid:
12. 4. 2016
Test na slovní zásobu 18. 4.
Na tento test se naučte všechny podtržené výrazy z těchto textů a cvičení, se kterými jsme pracovali:
Academia film Olomouc 11. 4. 2016.docx (14681)
Festival pouliční hudby 14. 3. 2016.docx (14086)
Vid - příklady 14. 3. 2016.docx (20927)
Domácí úkol:
Dokončete toto cvičení. Pokud jste nebyli přítomni, udělejte ho celé.
8. 3. 2016
Aufgabe für den 14. 3.
Da ich jetzt am Anfang des Semesters erfahren möchte, wie Sie schreiben, möchte ich von Ihnen einen Text, den Sie entweder in letzter Zeit geschrieben haben oder extra zwecks dieser Aufgabe schreiben. Sie können den Text mitbringen oder per E-Mail versenden, am PC geschrieben oder mit der Hand, alles zählt.
(Tento úkol jsem výjimečně zadal německy, už ani nevím proč. Jinak budeme používat češtinu i na těchto stránkách.)
Cvičení z 1. semináře ("maturita")
Diskusní téma: Vertiefung 2
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.